2024年9月7日土曜日

『秋の気配』第135回定期走行会レポート/"Signs of autumn" The 135th ride meeting report

 少しだけ暑さが和らぎ、朝夕は涼しい風が吹き始めました。糸島では稲穂が黄金色に変わり始めています。

Heat softened only a little, and cool wind has begun to blow in morning and evening. An ear of rice begins to turn into gold in Itoshima.


Photo/ Champ and rice field
9月の走行会は7日(土)に行いました。今回は19人。初参加2名(志摩の高杉さん・池上さんのご長男くん)。全日本チャンプのコーキくんはVサインで真ん中に(笑)
This time is 19 people. Two first participation (Takasugi san and the son of Ikegami san). Koki V sign of the champ all-Japan in the middle.


雷山まわると距離伸びるので新田〜神在〜一貴山駅経由にコース変更。今日は二丈吉井にある赤米の「田んぼアート」が目的地です。
二丈田中から深江にかけての田んぼは色づきはじめて秋の気配でした。クルマの少ない農道をのんびりライド。自転車ならではの至福のひとときです。
Today's destination is "Red rice field art" of Nijo. The rice field which had begun to change color was autumn taste. It is a ride leisurely in a farm road with a few cars. It is a happy time only by the bicycle.



深江のセブンで休憩(たまたまの坂田さん登場。アバラ折ってるのに大丈夫か⁉)。その後は鎮懐石八幡宮〜側道を通って佐波〜福吉へ。スピードや景色が変化して意外に飽きないルートです。
We took a break in Seven-Eleven of Fukae. Afterwards through Chinkaiseki Shinto shrine ~ branch road to Sanami ~ Fukuyoshi. Speed and scenery change and are the route which does not get unexpectedly tired.





最後は少し坂を登って「赤米田んぼアート」会場にとうちゃこ。見頃は来週からだそうですが、文字が読めるくらいに色づき始めていました。今年の文字は「おむすび食べて百姓しよう」。10月から始まるNHK朝の連続ドラマにかけたテーマでした。農家の後継者不足が課題ですからねー。田園風景を維持しているのは農家のみなさんです。感謝して走りましょう。

Finally, We climb some slopes and arrive at the "Red rice field art" venue. In full bloom seemed to be from next week, but has begun to reach puberty a little.
"Let`s eat a rice ball, and change to farmer ". It was a theme on a serial drama of the NHK dynasty which began in October.  Lack of successor of the farmhouse is a problem. It is farming families that maintains a rural scenery. We thank you, and let's do a ride.



おなじみの「ぎゃらりふがく」さんにてカフェタイム。今日は甘夏のスカッシュが人気でした。いつ来ても素敵な空間です。
We spent cafe time in familiar "Gallery Fugaku". Sweet summer squash was popular today. It is wonderful space even if I come whenever.

帰路は国道をそれぞれのペースで快走。まだ暑いけど真夏ほどではなく、青い海を見ながら気持ち良くライドしました。
The way home ride fast at each pace on a national highway. We still did a ride comfortably while seeing the blue sea.



今回も事故やトラブルなく無事に終えることができました。参加のみなさんお疲れ様でした。次回の予定と今後の開催日は運営者協議して後日発表いたします。
I was able to finish it without an accident and a trouble safely this time.  Participation; thank you.  About a next plan and the future date, The operator discusses it and, announces the future.

お昼ご飯は角屋食堂にて。コーキくんにはご褒美に名物ポークチャップ定食をごちそうしました。糸島市民なのに角屋もポーク定も初めてだったそうですが「めっちゃうまいス」と喜んでました。
帰りに竹Pさんのシートポスト固定ボルトが折れるトラブルが発生!トップチューブにまたがって「イテテ」と言いながら帰宅されました(笑)




0 件のコメント:

コメントを投稿