2023年5月14日日曜日

『日曜日もいいね』第121回定期走行会レポ/"Sunday ride also good" The 121th ride meeting report

 5月の走行会は土曜日が雨模様のため、翌14日の日曜日に開催しました。
ベストショットは二見ヶ浦でパチリ!。全7色のジャージが勢揃いです。
We held the ride meeting of May on Sunday of 14th, because of Saturday was rainy.
All our seven colors of jerseys gathered today!



5月14日は母の日でもあり、急な変更だったので参加者は少ないと思っていましたが、23名のメンバーに参加いただきました。
初参加は2名で、高校生のレン君と、おなじみの方も多い東田さん。上園さんのお見送りを受けて出発です。
May 14 is Mother's Day. We had you participate in 23 members today.
The first participation is two and is Ren of the high school student and Higashida-san of Kitakyusyu.

今回は希望により以前の今津〜海岸線コースと、九大〜山沿いコースを選んでいただいたところ、ほとんどの人が海岸コースをチョイス。まぁそうなりますよね。
沿道では各所で地域の方による草刈り・清掃活動が行われていました。私達が糸島の風景を楽しめるのは、手入れをしていただいているおかげ。本当に感謝です。
The cleaning activity by local inhabitants was carried out today at various places. It is grace having you care for it that we can enjoy scenery of Itoshima. We really thank you.


二見ヶ浦パーキングは4月から有料になりました。自転車は今までどおり無料です。モーターバイクが減って過ごしやすくなりました。
There was a charge for the Futamigaura parking from April. The bicycle is free according to until now. Motorbicycles decreased and became quiet.



雨上がりなので彦山は手前のゴルフ場越えのみのショートカット。ところがナラくんとカートさんは勢いで登っていっちゃいましたw
Hikoyama takes a shortcut today as it is slippery. However, Narazaki and Kurt have just climbed it.


THALIA COFFEEでカフェタイム。松尾ドクターも二見ヶ浦から合流し、久しぶりのおしゃべりを楽しみました。
It is cafe time in THALIA COFFEE. Dr.Matsuo  joined from Futamigaura and enjoyed chattering after a long absence.



芥屋まではそれぞれのペースでライド。風もなく絶好のサイクリング日和でした。
We did a ride at each pace to Keya. As there was not the wind, it was a perfect day for cycling.



帰路は麦畑と海岸線の田舎道をのんびりとライド。今日も楽しい一日でした。
In the way home, a ride did the backroad of the shoreline leisurely. It was a happy day today.






日曜日の方が参加しやすいという声もありましたので、今後も日曜日の開催を検討したいと思います。今回もたくさんのご参加ありがとうございました。
As some said that Sunday is easy to participate,We want to examine holding of Sunday in future. Thank you for your much participation this time.

0 件のコメント:

コメントを投稿