2023年9月3日日曜日

『ブルーオーシャン!』第125回定期走行会レポート/"Blue Ocean" The 125th ride meeting report

 9月の定期走行会は3日の日曜日に開催しました。

暑かったけど真っ青な糸島の海がとても映える一日でした。

It was very hot today. However, it was the day when the deep blue sea of Itoshima was very beautiful.

今回の参加者は13人と少なめ。まだ暑いからね。

初参加の方は1名。小郡市から香月さんです(目つむってしまいましたねw)。


まずは九大丘のヒルクライムから。暑いのでゆるめに(今日はペース上げる人が少なめ)。

Hill climb of Kyusyu univercity As it was hot, the pace was slow.




今津まで走ってセブン前で休憩。

Have a rest at seven-eleven Imazu.




二見ヶ浦まではそれぞれのペースで。北崎の丘でみなさんの熱い走りを撮りました。

We did a ride at each pace to Futamigaura. I photographed the hot run of everybody in a hill of Kitazaki. 



二見ヶ浦で長めの休憩。情報交換とかアホなおしゃべりとか。

We took the longish break in Futamigaura. Enjoyed information exchange and silly chattering.



今日は彦山&Thalia Coffeeをやめて直接芥屋海岸へ。サンセットライブ開催のため賑わっていました。海の色がとっても青くて美しい!

We stopped going to Mt.Hikoyama &Thalia Coffee and went to the Keya Coast today. Keya did well for sunset live holding. Blue ocean was so beautiful!



今回のヒルクライムは立石山。短いけど勾配はなかなかあります。暑い中みなさん頑張って登りました。

This hill climb is Mt.Tateishiyama. Though it is short, there is an incline. Though it was hot, everybody climbed with effort.





ここでも青い海を眺めてから福の浦への急な下りへ。気をつけてと言ったのですが宮さんが車に驚いてスリップダウン。幸い怪我は少なくてホッとしました〜。

A downhill starts after looking at the blue sea. I said that be careful, but Miya-san was surprised at a car; and slipping down. Fortunately, there were few injuries and was relieved.



今日のカフェタイムは「とったん(またいちの塩)」にて。相変わらず愛想のない接客ですが、景色だけは素晴らしい。のんびりした時間を楽しみます(不運な宮さんはパンク修理でしたが)。

Today's cafe time is "Mataichi salt." The scenery is splendid. We enjoyed leisurely time.



帰り道も青い海を眺めながら。

We enjoyed the view of blue sea in the way back.



暑い中トラブルもありましたが楽しいライドミーティングでした。終わるとみんな日陰でぐったり。

It was hot, and there was the trouble, but was a pleasant ride meeting. We were dead tired in the shade.

次回10月はツール・ド・九州もあるので第2週の14日(土)に開催予定です。桜井神社・高祖神社の国文化財指定を記念して両神社を訪ねたいと思います。みなさんご予定くださいませ。

We are going to hold the ride of October under the influence of Tour de Kyushu on Saturday on 14th of the second week on the next time. We want to visit two Shinto shrines in commemoration of country cultural assets designation. Please schedule everybody.

アフターのランチは前原の洋食店アンローザさんへ。こちらのオムライスは絶品なんです。愛想の良いマダムの接客に疲れも癒やされました。

We had the lunch of after ride in "Unerosa" of the Western food restaurant. This omelette rice is very delicious.




0 件のコメント:

コメントを投稿