2023年2月4日土曜日

『牧のうどんライド』第118回定期走行会 "Makino Udon Ride"

今回の走行会は暦の上では立春。春の最初の一日でした。寒波は少し緩みましたが、まだ寒いので今回は集合を10時に設定。なるべく暖かい時間にライドを楽しみました。
It was the first day of spring with the Japanese calendar today. As it is cold, We set 10:00 at the meeting time. We enjoyed a ride at warm time if possible.
みなさんいい笑顔。おくつよさんのNew Bikeもカッコいいス!
The wonderful smile of members. How nice Okunaga san New bike Ridley!
寒いので少ないかと思いきや19名のライダーが集合。久しぶりの方もちらほら。西山さんも怪我から復帰し、東区からCCCの仲間と来てくれました。
As it was cold, I thought whether there was little number of people, but 19 riders gathered.


初参加の丸田さんは糸島の高校生。人懐こく明るい性格のようで、すぐに溶け込んでいました。ライドも楽しんでいただけたようです。クラブの若返りに期待。
Maruta san of the first participation is a high school student of Itoshima. Friendly, bright character. He seemed to be able to enjoy the ride.

寒いので北の海岸はカットして野北へ直行。芥屋に向かいます。冷たい向かい風にも負けず、いきなりのハイペース。速すぎて写真撮れませんでした〜。
Do not lose to a cold head wind either, a high pace for the breath. It was too fast and was not able to take a photograph.


芥屋ビーチでひと休み。今日は海の色がとてもキレイでしたね。
Had a rest in Keya beach. Today was the day when the color of the sea was very beautiful.



立石山へヒルクライム。急勾配の坂道はキツイけど、頂上では雑誌の表紙にも使われる絶景が楽しめます。
The next is Climb to Mt.Tateishi. Though I am strong-minded, the slope of the steep grade can enjoy the superb view which is used for the cover of the magazine on the top.







ダウンヒルで1名のメンバーが落車してしまいました。幸い軽傷でしたが、ここの下りは傾斜が急でコーナーもタイトなので、みなさんも気をつけてください。
One member has made slipping down in a downhill. Fortunately, it was slightly injured, but, please be careful as a slope is steep here, and the corner is tight.

今日のカフェタイムは久しぶりに『またいちの塩』で。オフシーズンで混雑もなく、ゆっくりした時間を楽しみました。
Today's cafe time with "Sea salt shop Mataichi ". As it was off-season, without congestion, We enjoyed slow time.


次に目指すは『牧のうどん』本店。気持ちの良い景色と暖かな日差し、ローカルな道を楽しみながら。
The next destination is "Makino udon." We ride while enjoying comfortable scenery and warm sunlight, a local backroads.


おいしさと満足が伝わってくるみなさんの笑顔。牧のうどんのだしは全てこの本店で作っているんですヨ。
The smile of everybody whom a taste and satisfaction reach. All the soup of Makino udon is product at this head office.



アクシデントはありましたが、今回も楽しいライドでした。次回は3月4日土曜に開催予定です。次はもう少し暖かくなっているでしょう。みなさまの参加をお待ちしています。
There was the accident, but was the ride which was pleasant this time. We are going to hold it on Saturday, March 4 on the next time. It will become a little warmer next time. We look forward to your participation.













0 件のコメント:

コメントを投稿